قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

در سالیان اخیر، استرالیا به یکی از مقاصد محبوب دانشجویان ایرانی تبدیل شده است.علل اصلی علاقه دانشجویان ایرانی به تحصیل در استرالیا را میتوان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • امکان اخذ اقامت دایم استرالیا بعد از اتمام تحصیل در استرالیا
  • بازار کار خوب کشور استرالیا و کمبود نیروی متخصص در این کشور که فرصت پیدا کردن کار را برای فارغ التحصیلان دانشگاه فراهم میکند
  • کیفیت بالای دانشگاههای استرالیا و سیستم آموزشی این کشور در مقایسه با سایر کشورهای خارجی
  • سهولت یادگیری زبان کشور استرالیا (انگلیسی) برای متقاضیان تحصیل در استرالیا
  • سهولت و اجازه اشتغال به کار پاره وقت در استرالیا در طول تحصیل (دانشجویان به مدت ۲۰ساعت در هفته در طول ترم دانشگاهی و بطور نامحدود در خارج از ایام دانشگاه مجاز به کار در این کشور هستند)
  • شرایط نامساعد حال حاضر کشور ایران

هزینه تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا ارزان نیست و با توجه به نوسانات شدید ارز در ایران، ارزیابی دقیق هزینه ها برای متقاضیان تحصیل در استرالیا قبل از هر اقدامی ضروری است. با عنایت به این موضوع، سعی کرده ایم در این نوشته به تمامی هزینه های احتمالی تحصیل در استرالیا اشاره کنیم. البته توضیحاتی هم در مورد کار دانشجویی در استرالیا ارایه کرده ایم.

شهریه دانشگاههای استرالیا

شهریه دانشگاههای استرالیا بسته به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متغیر است اما مقدار آن بطور میانگین، بین ۱۰هزار تا ۲۵هزار دلار استرالیا برای هر ترم (سالیانه ۲۰ تا ۵۰ هزار دلار استرالیا) میباشد.

توجه فرمایید که در استرالیا، دوره های لیسانس بین ۳تا ۴سال و دوره های فوق لیسانس بین ۱تا ۲سال طول خواهند کشید.

آیا میتوانیم بورسیه بگیریم؟

در مرحله اول باید بدانید که اکثر بورسیه ها ی تحصیلی بیشتر در مقطع دکترا داده می شوند و گرفتن بورس برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به مراتب دشوارتر خواهد بود چرا که هر دانشگاه و دانشکده تعداد محدودی سهمیه برای دادن بورسیه به دانشجویان در آن رشته را دارند .

آیا گرفتن بورسیه تحصیلی تمامی هزینه ها را پوشش خواهد داد؟

برای پاسخ به این سوال باید ۲ فاکتور را در نظر گرفت:

  • اول اینکه در چه مقطعی شما اقدام به دریافت بورسیه کرده اید
  • دوم اینکه چه نوع بورسیه ای (…..,ALA,Ausaid,ADS)  به شما تعلق گرفته است که البته برای اکثر دانشجویان ایرانی این بورسیه IPRS است. این نوع بورسیه فقط هزینه های شهریه ی دانشگاه و مقداری از شهریه و بیمه را پوشش خواهد داد و سایر بورسیه ها به صورت جزئی شامل هزینه های شهریه دانشگاه و یا خوابگاه هستند .

از دیگر شرایط اخذ بورسیه داشتن نمره آیلتس ۷ در هر مهارت و یا معادل آن است و اینکه سن متقاضی باید مناسب مقطع تحصیلی انتخابی باشد به طوری که بیش از ۵ سال از اخذ اخرین مدرک تحصیلی نگذشته باشد.

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا

هزینه زندگی دانشجویی در استرالیا به طور متوسط بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار استرالیا است. این هزینه شامل هزینه اجاره خانه و خورد و خوراک است.

برای صرفه جویی در هزینه ها و با توجه به هزینه بالای اجاره خانه در استرالیا، معمولا چند دانشجو به طور مشترک یک خانه اجاره میکنند و هر کدام از یک اتاق آن استفاده میکنند.

هزینه پرواز و بیمه تحصیلی استرالیا

هزینه بلیط یکطرفه استرالیا حداقل حدود ۷۰۰ دلار استرالیا میباشد. علاوه بر این، دانشجویان در استرالیا ملزم هستند در طول تحصیل، تحت پوشش بیمه درمانی دانشجویی باشند. هزینه سالیانه این بیمه هم حدود ۴۰۰ دلار استرالیا برای هر نفر است.

اشتغال به کار در دوران تحصیل

افرادی که با ویزای دانشجویی در استرالیا اقامت دارند میتوانند در طول ترم تحصیلی به مدت ۲۰ساعت در هفته، و در زمان تعطیلات بین ترم به مدت نامحدود کار کنند.

توجه داشته باشید که درآمد حاصل از کار دانشجویی در استرالیا میتواند هزینه های زندگی در این کشور در زمان تحصیل را جبران کند اما به هیچ عنوان نمیتوان روی درآمد حاصل از کار دانشجویی در این کشور برای پرداخت شهریه دانشگاه حسابی باز کرد.

شرایط لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه

اولین مرحله برای اقدام به تحصیل در استرالیا، اخذ پذیرش از یک دانشگاه در استرالیا است. در این مرحله، دانشگاه، مدارک تحصیلی ارسالی متقاضی را بررسی میکند و در صورتی که متقاضی، شرایط لازم برای تحصیل در دانشگاه مورد نظر را داشته باشد، پیشنهادی برای پذیرش در دانشگاه به متقاضی داده میشود. معمولا مدارک درخواستی دانشگاه برای بررسی صلاحیت متقاضی در این مرحله از قرار زیر هستند:

  • دانشنامه (یا نامه ای دال بر اتمام تحصیل متقاضی در مقطع قبلی)
  • ریز نمرات
  • پاسپورت (یا مدرک شناسایی جایگزین)
  • مدرک زبان

توجه داشته باشید که متقاضیانی که در مرحله اقدام برای اخذ پذیرش هنوز مدرک زبان قابل قبولی ندارند، مشروط به اخذ مدرک زبان تا زمان اقدام برای ویزا، امکان دریافت پذیرش مشروط از دانشگاه را خواهند داشت.

شرط زبان انگلیسی

تمامی امتحانهای رایج زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل و پی تی ای، مورد قبول دانشگاههای استرالیایی هستند. نمره قابل قبول برای دانشگاههای مختلف، متغیر است ولی حداقل نمره آیلتس قابل قبول برای مقطع لیسانس ، ۴.۵ و برای فوق لیسانس معادل ۵ میباشد. البته این نمرات به عنوان حداقل در نظر گرفته شده اند و شرط اکثر دانشگاهها برای پذیرش این نمره آیلتس( یا معادل آن در آزمونهای دیگر)، گذراندن دوره زبان پیش نیاز انگلیسی در استرالیا میباشد.

شرط گرفتن پذیرش از دانشگاه

با توجه به شرایط مذکور، شما نیاز به ارایه یک توصیه نامه از اساتید دانشگاهیتان و همینطور نوشتن یک نامه برای نشان دادن انگیزه شما برای سفر و ادامه تحصیل در استرالیا را دارید. در این نامه که اصطلاحا به SOP شناخته میشود باید اطلاعاتی در مورد آینده شغلی شما و دلیل کافی برای اینکه نشان دهید به کشورتان باز میگردید هم وجود داشته باشد.

در کنار تمامی این موارد ،داشتن یک رزومه قوی شامل تجربه کاری مرتبط ، مقالات چاپ شده شما و فعایت ها و گواهینامه هایی که نشان دهند شما در این رشته واجد شرایط هستید میتواند کمک بسیاری برای اخذ بورسیه به شما کنند .

در این مقاله، شما را در چگونگی نوشتن SOP، رعایت باید ها و نباید ها ،ساختار کلی و چیدمان جملات نامه و شکل ساختاری نامه یاری خواهیم کرد و نهایتا یک نمونه نامه SOP را به شما نشان میدهیم.

شرایط لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

بعد از اخذ نمره زبان انگلیسی مورد نیاز و صدور پذیرش از طرف دانشگاه، نوبت اقدام برای ویزای دانشجویی استرالیاست. نکات مهم در مورد اقدام برای ویزای دانشجویی:

  • متقاضی باید مدرک مالی دال بر توانایی پرداخت هزینه های شهریه دانشگاه و زندگی در استرالیا در سال اول اقامت در این کشور را برای اخذ ویزا ارائه کند. این مدرک مالی معمولا فقط در قالب حساب گواهی تمکن مالی قابل قبول است.
  • سن متقاضی باید مناسب مقطع تحصیلی انتخابی باشد. به طور مثال، شانس اعطاء ویزای دانشجویی به متقاضی مقطع لیسانس با ۳۰سال سن، بسیار کم خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه با شماره 9099072840 در ارتباط باشید.

تماس با تلفن ثابت 9099072840