قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
تخمین رتبه کنکور
تخمین رتبه کنکور
تخمین رتبه کنکور
تخمین رتبه کنکور

تخمین رتبه کنکور

 برای قبولی در شهر های مختلف نیازمند دانستن رتبه ها و نمره کل با توجه به گروه ازمایشی مختلف برای تخمین رتبه کنکور با دانش  مشاوران و اساتید برتر میتوانید با کارشناسان مجموعه جهت انتخاب رشته در ارتباط باشید : 9099072840

شما میتوانید با مشاوره با کارشناسان ما رتبه دقیق  و درصد قبولی خود را کامل بدست اورید و رتبه کنکور خود را پیشبینی کنید . برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید .

کنکور چیست ؟

نام آزمونی است که برای سنجش دانسته‌های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، در برخی کشورها مانندایران، چین و کره جنوبی برگزار می‌شود. در صورتی که این نوع آزمون‌ها در کشورهای اروپایی و ایالات متّحده آمریکا برگزار نمی‌شود.

کنکور سراسری چیست ؟

در ایران، سازمان سنجش آموزش کشور که سازمانی تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، متولّی اصلی برگزاری کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌های دولتی است. این آزمون در هر سال یک بار در ماه تیر برگزار می‌شود و از سال ۱۳۷۷ به صورت یک مرحله‌ای و برای پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر به‌طور جداگانه برگزار می‌شود.

اوّلین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ برگزار شد و ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده‌بود. نفر اول در این کنکور مهدی حضرتی بود. آزمون سال ۱۳۹۸، پنجاه و یکمین آزمون کنکور ایران بود.[۱]

در سال‌های اخیر، توجه داوطلبان کنکور به رشته‌ی تجربی بیش از پیش شده‌است. به طوری‌که تعداد شرکت‌کنندگان داوطلبان در کنکور تجربی در سال ۱۳۹۵ به ۵۱۹/۴۸۸ نفر رسید. این در حالی است که در همین سال تعداد شرکت‌کنندگان کنکور ریاضی فیزیک به ۱۶۲/۸۷۹ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان کنکور علوم انسانی به ۱۶۱/۵۰۰ نفر و تعداد شرکت‌کنندگان کنکور هنر ۵۴/۶۹۷ نفر و در کنکور منحصراً زبان به ۱۱۵/۷۱۰ نفر رسیده‌است. طبق این آمار، تعداد شرکت‌کنندگان کنکور تجربی در سال ۹۵ بیش از ۳ برابر داوطلبان کنکور علوم ریاضی‌فیزیک و علوم انسانی می‌باشد.

علّت این امر بازار کار رشته‌های تحصیلی تجربی است اما متأسّفانه با توّجه به آمار، تعداد پزشک‌ها بیشتر از بیماران خواهد شد و همچنین با توجه به افزایش بهداشت جهانی اشباع‌شدن بازار کار این رشته‌های محبوب دور از ذهن نیست. از نکات جالب کنکور، احتمال قبولی متقاضیان با توجه به تعداد داوطلبان و ظرفیت دانشگاه‌ها است که به شرح ذیل است: تجربی ۲۴٪ ریاضی ۱۱۸٪ انسانی ۹۰٪ هنر ۴۱٪ زبان ۲۷٪

در آمار نهایی ثبت‌نام‌کنندگان داوطلبان کنکور سراسری ۹۶ مشخص شد که تعداد ۹۲۹/۷۹۱ نفر در مجموع ثبت‌نام کرده‌اند که پیشتازی داوطلبان کنکور تجربی نیز همچون سال‌های گذشته ادامه‌داشت که طبق آن ۵۸۰/۳۰۱ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی، ۱۴۸/۴۲۹ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی، ۱۸۴/۱۲۲ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی، ۱۰/۴۸۵ نفر در گروه آزمایشی هنر و ۶/۴۵۴ داوطلب نیز در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی ثبت‌نام کرده‌اند.

قبولی در دانشگاه‌های دولتی دشوار است و بسیاری از داوطلبان به علت استرس‌های مربوط به قبولی در کنکور آسیب‌های روحی و جسمی می‌بینند. آنچه قابل توجه است این است که شرایط قبولی در کنکور در ایران برای تمامی افراد یکسان نیست و در بسیاری از موارد ممکن‌است فردی با تراز علمی کمتر، جایگاه علمی بهتری به دست آورد. سهمیه‌ها (منطقه و ایثارگری) تأثیر بسزائی در قبولی افراد دارد لذا ممکن‌است برابری در کنکور مورد توجه نباشد. به همین علت بسیاری عدالت و رقابت سالم در این آزمون را زیر سؤال می‌برند. چرا که عدّهٔ قابل توجهی از دانشجویان رشته‌های پرطرفدار و حسّاس را داوطلبینی تشکیل می‌دهند که درصدهای مطلوب و کافی برای قبولی را بدست نمی‌آورند.

طبق گزارش رسمی سازمان سنجش در کنکور سال ۱۳۹۷، تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۶۰ نفر داوطلب شرکت کرده‌اند .

تماس با تلفن ثابت 9099072840