قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی
مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی
ژوئن 27, 2019
مشاوره رشته تربیت بدنی
مشاوره رشته تربیت بدنی
ژوئن 27, 2019

مشاوره رشته هواشناسی

مشاوره رشته هواشناسی

مشاوره رشته هواشناسی

مشاوره رشته هواشناسی :

مشاوره رشته هواشناسی :اگر در ریاضیات و محاسبه خوب بوده و عاشق سیستم های هواشناسی و محیط زیست هستید، شغل هواشناس برای شما مناسب است.
هواشناسی علم مطالعه و بررسی فعل و انفعالات جوی و پدیده های هواشناسی تعیین کننده وضع هوا و اقلیم می باشد. هواشناسی بر پایه اندازه گیری ها و دیده بانی هایی است که در ایستگاه های هواشناسی انجام می شود. هواشناسی در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، نظامی، حمل و نقل و … کاربرد زیادی دارد.

 

 

مشاوره رشته هواشناسی :در کل دو نوع ایستگاه هواشناسی وجود دارد. ایستگاه های سینوپتیک که عوامل جوی سطح زمین، جهت و سرعت باد، دما، رطوبت و فشار هوا را اندازه گیری می کند. ایستگاه های کلیماتولوژی که در آنها هواشناسی کشاورزی، باران و برف سنجی و اقلیم شناسی انجام می شود.

هواشناس درباره جو زمین و شرایط آب و هوایی مطالعه می کند. هواشناس به کمک ابزارها و وسایل مخصوص به اندازه گیری عوامل جوی و جمع آوری و تفسیر داده ها پرداخته و وضعیت آب و هوایی و رویدادهای جوی را پیش بینی می کند.

هواشناس باید دارای ذهنی پوینده و در حل مساله توانمند باشد، همچنین در این کار با داده های زیادی سر و کار دارد که باید بتواند آنها را تحلیل کند. داشتن دقت بالا و توجه به جزئیات نیز در شغل هواشناسی بسیار مهم است.

وظایف هواشناس : 
– جمع آوری داده از عکس های ماهواره ای، رادارها، سنسورهای راه دور و ایستگاه های هواشناسی در سراسر جهان
– سنجش فشار ، دما، رطوبت هوا و میزان باد
– بکارگیری مدل های کامپیوتری و اصول علمی برای پیش بینی های کوتاه مدت و بلند مدت آب و هوایی
– عرضه اطلاعات آب و هوایی و گزارشات به مخاطبان
در ابتدای ورود به این شغل هواشناس کارهایی مانند مشاهده و ثبت آب و هوا، تهیه نمودار و کمک به کارکنان ارشد را انجام می دهد. به مرور زمان با کسب تجربه بیشتر، کارهای پیچیده تری مانند ارائه پیش بینی ها در جلسات و برنامه های رسانه ای بر عهده او خواهد بود.
مشاوره رشته هواشناسی :
رشته هواشناسی گرایش هواشناسی یکی از جذاب ترین حوزه ها در علم فیزیک به خصوص برای علاقمندان می باشد. هواشناسی به مفهوم امروزی علمی نوپا در کشور ایران است .
هواشناسی شاخه‌ای تخصصی از فیزیک پیشرفته‌ است که از ابزارهای ریاضی پیچیده‌ای بهره می‌گیرد و بر همه علوم فیزیک تکیه‌ای استوار دارد. گرایش‌ هواشناسی‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ و متنوعی‌ درباره‌ انواع‌ پدیده‌های‌ جوی‌ و برخورد علمی‌ با آنها ارائه‌ می‌دهد و همچنین‌ با مطالعه‌ دینامیک‌ وضعیت‌ هوا می‌توان‌ بررسی‌ کرد که‌ شرایط‌ هوا چگونه‌ تغییر کرده‌ و چه‌ پارامترهایی‌ برای‌ ایجاد این‌ تغییر لازم‌ است‌.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و استخدام به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته فیزیک هواشناسی، معرفی رشته های ارشد و دکتری فیزیک (به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

سر فصل دروس فیزیک هوا شناسی و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : 131 واحد
دروس عمومی: 20 واحد
دروس پایه: 33 واحد
دروس تخصصی الزامی : 39 واحد
دروس تخصصی انتخابی : 18 واحد
دروس گرایشی : 9 واحد
دروس اختیاری : 12 واحد

برای ارتباط با کارشناسان مربوطه با شماره های 9099072840 و 02170705084 در ارتباط باشید.

تماس با تلفن ثابت 9099072840