قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
شرایط پذیرش کارشناسی ارشد و دکتری «استعدادهای درخشان» بدون آزمون 98
اکتبر 13, 2018
مشاوره مدارس تیزهوشان
مشاوره مدارس تیزهوشان
دسامبر 5, 2018

مشاوره آزمون های حقوقی

مشاوره آزمون های حقوقی

مشاوره آزمون های حقوقی

مشاوره آزمون های حقوقی :

معرفی رشته حقوق:

مشاوره آزمون های حقوقی در رشته حقوق تقريبا پرطرفدارترين رشته ي دانشگاهي درمجموعه علوم انساني مي باشد که بسياري از رتبه هاي برتر کنکور را به سمت خود جذب مي کند.

اين رشته در جامعه از اين جهت داراي اهميت است که قواعد و مقرراتي را که برروابط ميان اشخاص حاکم است ،بررسي مي نمايد.

مشاوره آزمون های حقوقی :مهم ترين و پرتکرارترين درس هايي که در اين رشته در دانشگاه موردمطالعه قرار مي گيرد، شامل حقوق مدني،حقوق جزاي عمومي و اختصاصي،حقوق بين الملل،آيين دادرسي مدني،آيين دادرسي کيفري،حقوق تجارت،متون فقه،اصول فقه و قواعد فقه مي باشد.

دانشجويان اين رشه بعد از دوره ي کارشناسي ،در مرحله ي کارشناسي ارشد و دکترا مي توانند گرايش هاي مختلف را انتخاب نموده وبه مطالعه ي تخصصي دروس همان گرايش بپردازند..

در کشور ما اصلي ترين گرايش هاي مختلف حقوق عبارت اند از:

مشاوره آزمون های حقوقی :حقوق خصوصي(که به بررسي روابط خصوصي ميان افراد مانند معاملات مي پردازد)حقوق عمومي(که به بررسي روابط ميان حکومت ومردم مي پردازد)حقوق جزا(که به بررسي جرايم و مجازات ها مي پردازد)حقوق خانواده(که به مطالعه ي نهادهايي مثل ازدواج و طلاق  مي پردازد.)

و حقوق بين الملل(که به مطالعه ي روابط ميان نهادهاي بين المللي در جامعه ي بين المللي مي پردازد، يک سري گرايش هاي جديدهم در سال هاي اخيرمجال مطالعه ي تخصصي تر را براي دانشجويان درمقاطع بالاترفراهم نموده است که حقوق تجارت بين الملل،حقوق مالکيت فکري،حقوق اقتصادي و حقوق نفت و گاز ازآن جمله هستند.

دانشجويان اين رشته مي توانند پس از اتمام دوره ي کارشناسي در آزمون هاي ورودي مشاغلي مثل وکالت،قضاوت،سردفتري اسنادرسمي و مشاوره ي حقوقي شرکت کرده و بعد ازگذراندن دوره ي کارآموزي هريک وارد اين مشاغل شوند.

رشته‌ي حقوق رتبه‌ي اول را در رشته‌هاي دانشگاهي علوم انساني دارد. اين امر مي‌تواند ناشي از آينده‌ي شغلي متنوع در اين رشته باشد؛ اعم از وکالت، قضاوت، سردفتري، مشاوره‌ي حقوقي در شرکت‌ها و بانک‌ها و … يا ناشي از جذاب بودن آگاهي از قوانين و توانايي اظهارنظر در مباحث تخصصي حقوقي باشد.

مشاوره آزمون های حقوقی :

عوامل موفقيت در اين رشته، در کنار علاقه که لازمه‌ي هر امري است، فن بيان خوب، توانايي نوشتن مطلب، روحيه‌ي جستجوگري، تسلط در زبان انگليسي يا فرانسه و عربي، توانايي تحليل و ارزيابي مسائل به گونه‌اي که درس منطق در مقطع دبيرستان تبديل به يک درس مهم و بنيادي در دانشگاه با عنوان اصول فقه مي‌شود؛ بنابراين تصور اين امر که رشته‌ي حقوق يک رشته‌ي حفظي است درست نيست.

1) کارشناسي: ريشه و بنياد آموختن علم حقوق در اين دوره حاصل مي‌شود؛ به اين معنا که دانشجو همه‌ي  درس‌هاي لازمه‌ي فعاليت در اين رشته را در ابعاد وسيع مي‌آموزد و پشتکار خود دانشجو در اين مقطع نقش قابل توجهي دارد.

2) کارشناسي ارشد: در اين مقطع دانشجو به طور تخصصي با زمينه‌ي گرايش انتخابي خود آشنا مي‌شود. در گرايش جزا تصوري وجود دارد که اين گرايش، گرايشي ناملايم است و فقط به جرم و جنايت مي‌پردازد که صحيح نيست؛ زيرا دغدغه‌ي اصلي اين رشته تحويل انسان درست به جامعه، بحث علت‌شناسي جرم، ارزيابي کارکردهاي فردي و اجتماعي مجازات‌هاي متنوع است.

زمينههاي شغلي

يکي از زمينه‌هاي شغلي اين رشته، وکالت است که مستلزم موفقيت در آزمون کانون وکلا و اخذ پروانه‌ي وکالت است. قضاوت يکي ديگر از زمينه‌هاي شغلي است که لازمه‌ي آن موفقيت در آزمون کتبي قضاوت و مصاحبه‌ي شفاهي است. مشاوره‌ي حقوقي در ادارات که از طريق آزمون‌هاي استخدام ادارات صورت مي‌گيرد. سردفتري که با موفقيت در آزمون خاص آن قابل دسترسي است.

بازار کار

ناگفته نماند که عرصه شغلي اين رشته با مدرک کارشناسي از تنوع بالايي نظير وکالت، قضاوت، مشاوره حقوقي، سردفتري و … برخوردار است. مهمترين زمينه شغلي اين رشته وکالت است که براي دريافت پروانه وکالت لازم است بعد از گرفتن مدرک کارشناسي علاقه مندان در آزمون ورودي کانون وکلاي دادگستري مرکز شرکت کرده و پس از گذران دو سال کارآموزي موفق به کسب پروانه وکالت  شوند. لازم به ذکر است که طي مدارج بالاتر در بهبود وضعيت شغلي در اين رشته موثر است. از جمله اين که با دريافت مدرک دکتري از دانشگاه هاي معتبر مي توان به تدريس در دانشگاه ها پرداخت.

این رشته متقاضیان زیادی دارد و آخرین شرایط پذیرش در این رشته را می توانید با کارشناسان مرکز در ارتباط باشید.

تماس با تلفن ثابت 9099072840