قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
آشنایی با آزمون آیلتس IELTS
فوریه 4, 2020
GRE
آشنایی با آزمون GRE
فوریه 4, 2020

آزمون تافل TOEFL

تافل مخفف ( TEST OF ENGLISH AS A FOREING LANGUAGE ) است . آزمون تافل ، آزمون جامع زبان انگلیسی است که برای ورود به بسیاری از دانشگاه ها مورد نیاز است . آزمون تافل ( TOEFL ) توسط سرویس سنجش تحصیلی (ETS ) دانشگاه پرینستون برگزار می شود .

در واقع این آزمون مهارت افراد را در زمینه های شنیداری ، گفتاری ، نوشتاری و درک مطلب زبان انگلیسی می سنجد . در واقع این آزمون توانایی شما برای درک زبان انگلیسی در سطح دانشگاه را بررسی می کند و به دو صورت کتبی ( کاغذی ) و کامپیوتری برگزار می شود . نمره کسب شده در این آزمون توسط متقاضی به مدت دو سال معتبر است و متقاضی بعد از دو سال باید دوباره در آزمون شرکت کند .

شرکت در آزمون تافل

شرکت در آزمون تافل برای افرادی لازم است که قصد تحصیل در خارج از کشور و دانشگاهی که زبان تحصیل آن انگلیسی است ، دارند . البته بعضی از دانشگاه ها در سایر کشور ها افراد متقاضی تحصیل در خارج را بدون داشتن مدرک زبان پذیرش می کنند اما در خود کشور و قبل از شروع دوره تحصیلی ، دانشجو را ملزم به شرکت در کالج های زبان انگلیسی می کنند .

البته توصیه ما این است که متقاضیان عزیز مدرک زبان خود را در ایران بگیرند تا هزینه زندگی و هزینه تحصیل کمتری بپردازند . حداقل مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در خارج از کشور از سوی هر دانشگاه به طور جداگانه و در قسمت شرایط اخذ پذیرش ذکر می شود .

معرفی قسمت های مختلف آزمون تافل

آزمون تافل ( TOEFL ) شامل 4 بخش زیر است :

  1. بخش شنیداری
    این قسمت شامل 33 بخش است . هر سه بخش مکالمه بین دو شخص را ذکر کرده است با توجه به این که در سطح اول مکالمات روزمره ، در بخش دوم مکالمات گسترده تر و در بخش سوم مکالمات در سطح دانشگاه ها و مراکز علمی ذکر شده است . متقاضی بعد از هر مکالمه باید به سوالات مطرح شده پاسخ دهد .
  2. بخش ساختاری
    این بخش شامل دو دسته سوال است . یکی سوالات ساختاری که فرد باید ساختار صحیح و ترتیب لغات را نشان دهد و دیگری سوالات نگارشی که فرد باید در جملات ذکر شده کلمات نادرست را شناسایی کند .
  3. بخش درک مطلب
    حدودا 5 متن در زمینه های علمی و دانشگاهی آورده می شود و هر متن در انتهای خود شامل 100 سوال است که باید بعد از خواندن متن به آن ها پاسخ دهید .
  4. بخش نوشتاری (نگارش )
    در این بخش از شما خواسته می شود که در مورد موضوعی خاص ، متنی بنویسید که در واقع نوعی انشا به حساب می آید .

آزمون تافل کتبی ( کاغذی )

آزمون تافل مبتنی بر کاغذ (  PAPER BASED   ) مانند دیگر آزمون ها به روش سنتی است و دارای 4 بخش است و رنج نمره آن بین 310 تا 677 است . معمولا برای پذیرش در دانشگاه هایی که مدرک تافل لازم دارند ، متقاضی باید حداقل نمره 550 کسب کرده باشد .
نحوه امتیاز دهی آزمون تافل کتبی ( کاغذی ) به شرح زیر است :

بخش شنیداری شامل 50 سوال می باشد که فرصت در نظر گرفته شده برای این قسمت 35 دقیقه می باشد که 31 تا 68 نمره را شامل می شود .

بخش ساختاری شامل 40 سوال می باشد که فرصت در نظر گرفته شده برای این قسمت 25 دقیقه می باشد که 31 تا 68 نمره را شامل می شود .

بخش درک مطلب شامل 50 سوال می باشد که فرصت در نظر گرفته شده برای این قسمت 55 دقیقه می باشد که 31 تا 68 نمره را شامل می شود .

بخش نوشتاری ( نگارش )  شامل سوال نمی باشد و فرد باید درباره موضوعی که گفته شده متنی بنویسد . رنج نمره این قسمت بین 0 تا 6 است . البته نمره این قسمت در نمره کل آزمون تاثیری ندارد و بیشتر دانشگاه ها برای این قسمت سقفی تعیین نمی کنند . مقتاضی در این بخش باید 300 کلمه را به کار ببرد و معمولا 30 دقیقه فرصت در اختیار وی قرار می گیرد .
یادداشت برداری در این روش غیر مجاز است . آزمون تافل کتبی ( کاغذی ) به صورت چند جوابی است و نمره منفی ندارد .

آزمون تافل

هزینه ثبت نام آزمون تافل کتبی ( کاغذی ) حدودا 75 دلار است .

نحوه نمره دهی آزمون تافل کتبی ( کاغذی ) به شرح زیر است :
در آزمون تافل ( TOEFL ) ابتدا نمره هر قسمت از امتحان محاسبه می شود سپس نمره هر قسمت با دیگری جمع شده و حاصل در عدد 10 ضرب می شود ، در انتها عدد حاصل را بر 3 تقسیم می کنند . عدد به دست آمده نمره متقاضی از امتحان می باشد .

آزمون تافل کامپیوتری

این آزمون هم مانند آزمون تافل کتبی است و تنها تفاوت آن این است که آزمون در ماه چند بار تکرار می شود و فرد گزینه های بیشتری برای انتخاب تاریخ امتحان پیش رو دارد . این آزمون رنج نمره ای بین 0 تا 120 دارد و هر قسمت معمولا 30 نمره دارد . آزمون تافل کامپیوتری به صورت اینترنتی است و متقاضی شرکت در این آزمون باید در تاریخ مشخص شده به حوزه امتحانی رفته و در آزمون شرکت کند . زمان این آزمون 4 ساعت است و یادداشت برداری در این روش مجاز می باشد .
بخش شنیداری از طریق هدست صورت می گیرد و با پخش شدن صدا ، تصاویری نمایش داده می شود که متقاضی باید گزینه مناسب با تصویر را انتخاب کند .

هزینه ثبت نام آزمون تافل کامپیوتری 110 دلار است .

نحوه نمره دهی آزمون تافل کامپیوتری به شرح زیر است :
در آزمون تافل ( TOEFL ) ابتدا نمره هر قسمت از امتحان محاسبه می شود سپس نمره هر قسمت با دیگری جمع شده و حاصل در عدد 10 ضرب می شود ، در انتها عدد حاصل را بر 3 تقسیم می کنند . عدد به دست آمده نمره متقاضی از امتحان می باشد .

آزمون تافل یکی از آزمون های مهم و معتبر زبان در جهان است.

مهارت های آزمون تافل

۱. مهارت خواندن (Reading Comprehension)

این قسمت دارای ۳ الی ۵ متن بلند و سوالاتی در مورد این متنها است. موضوع متن‌ها آکادمیک بوده و معمولاً در کتابهای دانشگاهی یافت می‌شوند. سوالات عمدتاً در مورد موضوع اصلی متن، جزئیات، برداشت‌ها، نحوهٔ دیگر بیان جملات، جایگذاری جملات، واژه‌های مترادف می‌باشد. در آزمون ibt دانشجو باید مهارت‌هایی نظیر خلاصه برداری، برداشت سریع ایده‌های اصلی و جدولبندی را دارا باشد. به طور کلی نیازی به اطلاعات قبلی در مورد متن نیست اما اطلاعات قبلی می‌تواند کمک کننده باشد.

۲. مهارت شنیداری (Listening Comprehension)

این بخش شامل شش متن می‌باشد؛ دو مکالمهٔ دانشجویی و چهار متن نیز شبیه سازی کلاس درس دانشگاهی و مباحثات است.

۳. مهارت گفتاری (Speaking Comprehension)

این بخش مجموعاً شامل شش قسمت است؛ دو قسمت مستقل که در هرکدام از آنها یک سوال دربارهٔ زندگی آکادمیک مطرح می‌شود و دانشجو باید در مورد آن صحبت کند. چهار قسمت هم به صورت مجتمع است که بخشهای reading،listening همراه با بخش speaking وجود دارد. در این بخشها دانشجو باید در مورد خلاصهٔ متنی که می‌خواند یا می‌شنود و یا ایده‌های جدید خود در مورد این متون صحبت کند. این صحبت‌ها باید دقیق، واضح و دارای تجزیه و تحلیل دقیق از اطلاعات ارائه شده باشد.

۴. مهارت نوشتاری (Writing Comprehension)

این بخش شامل دو قسمت است. یک قسمت مجتمع و یک قسمت مستقل. در بخش مجتمع دانشجو باید متن آکادمیکی را بخواند، سپس به ادامهٔ آن گوش دهد و بعد از آن نظرات خود را در مورد متن بنویسد. در بخش مستقل نیز دانشجو یک مقالهٔ شخصی در مورد سوال ارائه شده می‌نویسد.

نمره هر یک از مهارت‌ها بین ۰ تا ۳۰ بوده و در مجموع نمره بین ۰ تا ۱۲۰ است. نمره ۷۹ یا ۸۰ این آزمون معادل ۵۵۰ آزمون کاغذی شناخته می‌شود که برای ورود به اکثر دانشگاه‌ها در مقطع تحصیلات تکمیلی مورد نیاز است.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه با شماره 9099072840 در ارتباط باشید.

تماس با تلفن ثابت 9099072840