قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
مشاوره رشته روانشناسی
ژوئن 27, 2019
مشاوره رشته هواشناسی
مشاوره رشته هواشناسی
ژوئن 27, 2019

مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی

مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی

مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی

مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی :

مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی : اگر به رشته علوم آزمایشگاهی علاقه‌مند هستید باید بدانید که این رشته یکی از شاخه‌های علوم پزشکی محسوب می‌شود که در گروه رشته های پیراپزشکی قرار دارد.رشته علوم آزمایشگاهی در زمینه‌هایی چون تشخیص بیماری، درمان و حفظ سلامت افراد به ایفای نقش می پردازد.بنابراین با توجه به اینکه نقش کمک کننده و بسیار حساسی در سلامت جامعه و تشخیص پزشکان بر عهده دارد، در عرصه پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی 

دانشجویان برای تحصیل در رشته علوم آزمایشگاهی در چند سال اخیر تا مقطع کارشناسی به صورت ناپیوسته پذیرفته می شدند اما در حال حاضر این رشته به صورت کارشناسی پیوسته هم ارائه می شود و دانشجویان امکان ادامه تحصیل در گرایش هایی چون بیوشیمی و هماتولوژی و… را خواهند داشت.

کارشناس آزمایشگاه به انجام انواع آزمایشات تخصصی مولکولی، سلولی، بافت شناسی، قارچ شناسی و … به منظور تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها می پردازد. کارشناس آزمایشگاه با توجه به محل کار خود، وظایف متفاوتی را برعهده می‌گیرد.

کارشناسی که در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی کار می‌کند، نمونه گیری از افراد را انجام و در شرایط آزمایشگاهی آن‌ها را بررسی می‌کند. او همه کارها را زیر نظر مسئول فنی آزمایشگاه انجام می دهد. این افراد آزمایشاتی را که پزشکان یا سایر متخصصان حوزه سلامت خواسته‌اند، انجام می‌دهند.

کارشناس آزمایشگاهی

کارشناس آزمایشگاهی که در مراکز تحقیقاتی مشغول به کار می‌شود، به تهیه و بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی مختلف برای یافتن بیماری‌ها و راه های درمان و پیشگیری از آن‌ها می‌پردازد.

به طور کلی کارشناس علوم آزمایشگاهی می‌تواند مسئول بخش‌های مختلف یک آزمایشگاه تشخیص طبی مانند بخش نمونه‌برداری، بیوشیمی، هورمون‌شناسی، ایمونولوژی و… و یا سایر بخش‌های آزمایشگاه‌های غیر پزشکی مانند برخی بخش‌های آزمایشگاه‌های صنایع غذایی، دارویی و یا صنعتی و کارخانه‌ای شود.

برای کسب رتبه قبولی در کنکور در رشته علوم آزمایشگاهی کسب درصد های بالا در دروس شیمی و زیست شناسی بسیار اهمیت دارد.رشته علوم آزمایشگاهی در مقطع کاردانی شامل ۷۲ واحد،در مقطع کارشناسی پیوسته شامل ۱۳۰ واحد است که ۱۶ واحد اختصاص به کارآموزی در مراکز درمانی دارد. همچنین این رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته در ۶۶ واحد ارائه می شود.دانشگاه های ایران تا مقطع دکتری تخصصی (PHD) در گرایش‌های مختلف علوم آزمایشگاهی به صورت ناپیوسته اقدام به پذیرش دانشجو می‌نمایند.

تماس با کارشناسان مربوطه و بدون آزمون رشته ها :9099072840

توانایی های لازم برای رشته ی علوم آزمایشگاهی

متقاضیان این رشته باید این نکته را مد نظر داشته باشند که کار در رشته ی علوم آزمایشگاهی نیازمند مهارت عملی است. با توجه به این که این رشته بیشتر با نمونه های بافتی و ادرار و مدفوع سروکار دارد باید توجه داشت که افرادی که نسبت به نمونه های ذکر شده حساس هستند در رابطه با این رشته دچار مشکل خواهند شد.کار و تحصیل در این رشته به دلیل خطربالای آلودگی محیط آزمایشگاهها نیازمند توجه فروان است.

مشاوره رشته علوم آزمایشگاهی

رشته ی علوم آزمایشگاهی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در اکثر دانشگاه های علوم پزشکی کشور وجود دارد.اما باید توجه داشت که این رشته در مقاطع بالاتر از کارشناسی مدت هاست که حذف گردیده است.اما به دلیل گرایش های فراوان این رشته آینده ی شغلی مناسبی دارد.از جمله گرایش های این رشته میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

انگل شناسی/خون شناسی/میکروب شناسی/ایمنی شناسی/سم شناسی /بیوشیمی بالینی و…

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد میتوانندبا شرکت در آزمون کارشناسی ارشد به دکترا در یکی از گرایش های ذکر شده به تحصیل ادامه دهند.

فارغ التحصیلان در مقطع دکترا میتوانند در گرایش خود به راه اندازی آزمایشگاه اقدام کنند.طبق مصوبات وزارت بهداشت فقط افراد با مدرک دکترای حرفه ای در یکی از رشته های پاتولوژی یا یکی از گرایش های علوم آزمایشگاهی قادر به تاسیس آزمایشگاه تشخیص طبی هستند.

دانش آموختگان رشته ی علوم آزمایشگاهی میتوانند در آزمایشگاه های تشخیص طبی مشغول کار شوند ومسؤولیت بخش هایی همچون ایمونولوژی ،هورمون شناسی،نمونه برداری،انگل شناسی و … را بر عهده بگیرند.هم چنین فارغ التحصیلان این رشته ی دانشگاهی میتوانند به عنوان آینده ی شغلی ،اشتغال در پزشکی قانونی،مراکز انتقال خون،مراکز پژوهشی-تحقیقاتی و آزمایشگاه های صنایع دارویی و غذایی را مد نظر قرار دهند.

از نظر بازارکار در رشته های علوم آزمایشگاهی بهترین بازار را بیوشیمی بالینی دارد.

تماس با کارشناسان مربوطه و بدون آزمون رشته ها :9099072840

تماس با تلفن ثابت 9099072840