قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
آزمون تافل TOEFL
فوریه 4, 2020
معرفی رشته حسابداری و بازار کار آن
فوریه 4, 2020

آشنایی با آزمون GRE

GRE

آزمون GRE همانطور که از اسمش بر میاید: Graduate Record Examination، امتحانیست که برای درخواست پذیرش جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری طراحی شده است. این امتحان دارای دو نوع جنرال (General) و موضوعی (Subject) است.

در حالی‌ که جهت دریافت پذیرش برای همه رشته‌ها داشتن نمره قابل قبول در GRE General لازم است، در برخی‌ از رشته‌ها (مثل علوم پایه) گذراندن GRE Subject هم لازم است. در هر حال، آزمون GRE برای کلیه دانشگاههای آمریکا و برخی‌ از دانشگاه های کانادا لازم است و برای سایر نقاط دنیا (مگر موارد استثنا) این امتحان موضوعیت ندارد.

آزمون GRE General

آزمون GRE General به گونه ای طراحی شده است که بتواند توانایی و مهارت شخص امتحان دهنده را جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در قالب یک امتحان جامع ارزیابی کند و آن را زیر عنوان یک سری نمره گزارش دهد. این آزمون همانند تافل TOEFL توسط یک موسسه به نام ETS برگزار میشود و دارای نوع کاغذی و نوع کامپیوتری می‌باشد. نکته جالب آن است که بر خلاف آزمون تافل، نوع کاغذی آزمون GRE از مقبولیت بالاتری برخوردار است، به همین دلیل در این مقاله نوع کاغذی آن را شرح خواهیم داد.

همانطور که در بالا نیز شرح داده شد، آزمون GRE General توسط نهاد ETS برگزار میشود. این آزمون در بسیاری از کشورهای دنیا، در شهرهای مختلف و طبق ساعت بندیهای متفاوت برگزار میشود. می‌توان اطلاعات مربوط به نهادهایی که در شهرها و کشورهای مختلف این آزمون را برگزار میکنند را به صورت آنلاین و بر روی وب سایت ETS مشاهده کرد. از همین طریق نیز می‌توان در یکی‌ از ساعات این امتحان ثبت نام نمود. در کشور ایران این آزمون اصولاً از طریق نهاد سازمان سنجش برگزار میشود، و همچنین نحوی ثبت نام این آزمون نیز به صورت آنلاین نیست.

آزمون GRE General دارای ۳ بخش می‌باشد، که به ترتیب عبارتند از: Verbal Reasoning, Quantitative Reasoning, Analytical Writing.

بخش های آزمون

بخش Verbal Reasoning که در عین حال مشکل ترین بخش از این امتحان می‌باشد، دانش شخص امتحان دهنده را در زمینه دایره لغات مورد ارزیابی‌ قرار می‌دهد، و خبر بد آن است که کلماتی‌ که مورد سوال قرار میگیرند، به هیچ عنوان کلماتی‌ که به صورت روزانه مورد استفاده میشوند نیستند و عمد‌تاً شامل کلمات دشوار و مشکل زبان انگلیسی‌ میباشند.

بعضا این لغات برای افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی می باشد نیز ناآشنا می باشد. این بخش دارای زیربخشهایی مثل تطبیق لغات هم معانی، متضاد و یا مشابه است، معمولاً دو یا سه‌ بخش درک متن نیز دارد، همه سؤالات به صورت چند گزینه ای بوده و در مجموع نمره این بخش به صورت یک معیار بین ۱۳۰-۱۷۰ گزارش میشود.

بخش Quantitative Reasoning که می‌توان ادعا کرد ساده‌ترین بخش این امتحان می‌باشد، از یک سری سوالات نسبتا ساده ریاضی‌ تشکیل شده است، شاید می‌توان گفت که سخت‌ترین سوال میتواند محاسبه میانگین و یا انحراف معیار باشد؛ سؤالات این بخش نیز به صورت چند گزینه ای بوده و در مجموع نمره این بخش نیز به صورت معیار بین ۱۳۰-۱۷۰ گزارش میشود.

آخرین بخش این امتحان که Analytical Writing می‌باشد، همانطور که از اسمش نیز بر میاید، تسلط شخص امتحان دهنده را در تحلیل موضوع و نگاه انتقادی ارزیابی می‌کند. به طبع، این بخش دارای دو زیر بخش است که به ترتیب شامل تحلیل و به چالش کشیدن یک نوشته و نوشتن یک متن آزاد راجع به یک موضوع داده شده است؛ نمره این بخش به صورت یک معیار بین ۰-۶ گزارش میشود.

منابع

جهت آمادگی برای امتحان جنرال GRE راههای مختلفی‌ ممکن است، طبق تجربه ی شخصی‌، بهترین راه تهیه کتابهای مربوط به آمادگی GRE General است که توسط نهادهایی مثل KAPLAN و یا Barrons و یا خود ETS آماده شده اند. هر چه که این آزمونهای مشابه و سوالات تمرینی مربوط به هر بخش این امتحان بیشتر تمرین شود، سودمند تر است. همانطور که در بالا نیز ذکر شد، دایره لغات در این آزمون بسیار مهم است، به عبارتی هر چه شخص امتحان دهنده تعداد کلمات بیشتری بلد باشد، نمره بالاتری را در این امتحان میتواند در بخشهای مختلف کسب کند.

 

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره تحصیلی و انگیزشی با کارشناسان مجموعه با شماره 9099072840 در ارتباط باشید.

تماس با تلفن ثابت 9099072840