قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
مشاوره رشته ادبیات نمایشی
مشاوره رشته ادبیات نمایشی
ژوئن 27, 2019
مشاوره رشته های بدون کنکور
مشاوره رشته های بدون کنکور
جولای 4, 2019

مشاوره مدارس

مشاوره مدارس

مشاوره مدارس

مشاوره مدارس :

مشاوره مدارس موفقیت در مدارس شاید در سال های دور صرفا با درس خواندن حاصل می شد اما امروز اگر می خواهیم به عنوان والدین فرزندمان در مدارس موفقیت قطعی داشته باشد یا اگر می خواهیم به عنوان دانش اموز از دیگر رقیبانمان در مدرسه جلو بزنیم باید با اصولی همچون نحوه مطالعه دروس در مدرسه،برنامه ریزی برای موفقیت در امتحانات، انتخاب رشته پایه نهم یا همان انتخاب رشته دبیرستان، و آشنایی با رشته های دبیرستان، مشاوره موفقیت درامتحانات مدارس و همچنین مشاوره ثبت نام در مدارس آشنا شویم.

یک مشاور مدرسه موفق چه ویژگی هایی دارد؟

مشاوران مدرسه از اعضای حیاتی تیم آموزشی محسوب می شوند، ذهنیتی که بیشتر ما در مورد یک مشاور مدرسه داریم این است که ” مشاور مدرسه به دانش آموزان مشاوره می دهد ” و دقت نمی کنیم که یکی از نقش های مهمی که مشاوره می تواند در موفقیت تحصیلی دانش آموزان و افزایش عملکرد مدرسه داشته باشد علاوه بر مشاوره دانش آموزان در مشاوره دادن به مدیر، معلمان و پرسنل مدرسه است همچنین به کارگیری نرم افزار مشاور مدرسه در یک مدرسه هوشمند نقش بسیار موثری در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان و مستندسازی فعالیت های مشاور مدرسه دارد و شغل مشاوره اهمیت بسزایی در کارآمدی مدرسه دارد

دانش آموزان زمان زیادی را در مدرسه و کلاس درس می گذرانند، رفتار و تعاملات معلم با دانش آموزان نقش بسیار مهمی در میزان علاقمندی آنها به تحصیل، شکل گیری شخصیت همینطور آینده ی تحصیلی و شغلی آنها دارد. به همین علت یکی از وظایف مشاور مدرسه علاوه بر مشاوره دانش آموزان می تواند آموزش و ارزیابی معلمان در تعامل با دانش آموزان باشد و یکی از موفقیت های یک مدرسه هوشمند این اهمیت به شخصیت و تعاملات افرادی است داخل مدرسه ما هستند.

اگر افراد مرتبط با مشاور مدرسه را به 3 گروه تقسیم بندی کنیم :

  • دانش آموزان
  • معلمان
  • والدین و مشاور

والدین گروه سومی هستند که با دعوت به مدرسه و گذاشت جلسات آموزشی مکرر به عملکرد دانش آموزان و دریافت معلمان از وضعیت روانی و تحصیلی بچه ها در خانه، کمک می کند. شخصیت مشاور و انتخاب یک مشاور خوب باید به دغدغه ی مدیران مدارس بدل شود، مشاوری که توانایی مدیریت با افراد این 3 گروه را داشته و بر آنها تاثیر گذار باشد.

با این توضیحات برگردیم به ارتباط مشاور با دانش آموزان که یکی از مهمترین فاکتورها برای تاثیر گذاری بر دانش آموزان است، باید فردی باشد که بچه ها به او اعتماد کنند، در مورد مسائل و مشکلاتی که برای شان پیش آمده با او به گفتگو بنشینند و مشاور در مقام دوست آنها بتواند برای مشکلاتشان راهکار ارائه دهد. مشاوران به دانش آموزان در زمینه های پیشرفت تحصیلی، حرفه ای و ارتباطات اجتماعی و عاطفی کمک می کنند و این اطمینان را به دانش آموزان امروز می دهند که فارغ التحصیلانی ارزش آفرین برای آینده کشور خود خواهند شد. بنابراین مشاور باید یک گوش شنوای خوب ، توانایی تحلیل و ارزیابی گفته ها و مهارت های ارتباطی لازم را داشته باشد.

مشاوره و جامعه

مشاوره به عنوان یک حرفه در جامعه ی ما درحال گسترش و توسعه است و هر روز بیش از گذشته به وجود آن در مدارس احساس نیاز میشود. از چندین سال قبل معلمان مـدارس دریافتـه انـد کـه بـدونکمک مشاور، در اکثر موارد دانش آموزان نمیتوانند از توانایی های خود تا حد امکان استفاده نمایند. بـه عبارت دیگر مشاوره از دیدگاه اکثر معلمان و مدیران،وسیله های که در بهبود کارتحصیلی دانشآموزان وثبات عاطفی آنها مفید و مؤثرواقع شده است.

همچنین مشاوره در کاهش رفتارهای ناسازگار و افـزایش رفتار سازگار تأثیر فراوانی داشته است. سرانجام آن که مشاور به دانش آموزان کمک نمـوده تـا شـیوه ی زندگی خود را انتخاب نمایند.در این پژوهش، با کاربرد روش شناسی کیفی، تـلاش شـده اسـت تـا بـه بررسی نقش و میزان تأثیر مشاوران در هدایت تحصیلی و انتخاب رشته ی تحصیلی برای دانش آمـوزان پرداخته شود. در این پژوهش سؤالات در دو مفهوم مطرح شد که سؤالات عبارت بودند:

1- آیا دانـش آموزان با توجه به راهنمایی مشاور از رشته خود راضی هستند؟

2- آیا دانش آموزان اطلاع کافی در مورد خدمات مشاوران دارند؟

که هر یک از سؤالات به صورت مضمون مطرح و مورد تجزیه و تحلیل قـرار گرفت. در نتیجه گیری در سؤال یک دانش آموزان از رشـته ی انتخـابی خـود رضـایت داشـتند امـا ایـن رضایت را در اینکه با علاقه ی خود وارد این رشته شدند بیان میکردند و مشاور عامل مهمـی درایجـاد این رضایت به حساب نمی آید. در نتیجه گیری سؤال دو به علت عملکرد ضعیف مدرسه و مشـاور، در معرفی مشاور به دانش آموزان، دانش آموزان اطلاعی در مورد خدمات مشاوران نداشتند.

برای مشاوره مدارس با مشاوران مربوطه با شماره 9099072840 در ارتباط باشید.

تماس با تلفن ثابت 9099072840