قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس

مشاوره رشته های بدون کنکور

مشاوره مدارس
مشاوره مدارس
جولای 4, 2019
مشاوره رشته پرستاری بدون کنکور
مشاوره رشته پرستاری بدون کنکور
جولای 18, 2019

مشاوره رشته های بدون کنکور

مشاوره رشته های بدون کنکور

مشاوره رشته های بدون کنکور

مشاوره رشته های بدون کنکور :

مفهوم پیوسته و ناپیوسته بودن رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد

مشاوره رشته های بدون کنکور

۱-دوره کاردانی: همون فوق دیپلم هست که حدود ۲ سال طول میشکه.

۲-دوره کارشناسی: همون لیسانس هست.

۳-کاردانی پیوسته: رشته هایی هستن که دیپلمه های فنی حرفه ای میتونن انتخاب کنن یعنی کسانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند.

مشاوره رشته های بدون کنکور

۴-کاردانی ناپیوسته: رشته های کاردانی یا فوق دیپلم که مخصوص دانش آموزان دارای مدرک پیش دانشگاهی است، یعنی کسانی که دوره پیش دانشگاهی رشته تجربی، ریاضی، انسانی رو گذروندن میتونن این رشته ها رو انتخاب کنید.

مشاوره رشته های بدون کنکور

۵-کارشناسی ناپیوسته: کسانی که مدرک کاردانی دارن میتونن این رشته ها رو انتخاب کنن. طول دوره کارشناسی ناپیوسته حدود ۲ ساله.

مشاوره رشته های بدون کنکور

۶-کارشناسی پیوسته: کسانی که مدرک کاردانی ندارن و آخرین مدرکشون پیش دانشگاهیه میتونن این رشته ها رو انتخاب کنن که طول دوره تحصیلشون حدود ۴ ساله.

مشاوره رشته های بدون کنکور :

در اساسنامه ذکر شده که برای افراد شاغلی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد رو دارند، دوره ای به نام پاره وقت ایجاد بشه طوری که در این دوره، زمان و ساعت برگزاری کلاس های درس برای این افراد به نحوی تنظیم بشه که با ساعات کار اداری تداخل نداشته باشه، هر چند معمولا این مورد در عمل اجرا نمیشه و کلاس های دانشجویان تمام وقت و پاره وقت با هم برگزار میشه. علاوه بر این، دانشجوهای پاره وقت مجاز هستند که در تعداد ترم های بیشتری واحد های دوره کاردانی یا کارشناسی رو پاس کنند و دیرتر فارغ التحصیل بشن یعنی در واقع هر ترم تعداد واجد درسی کمتری در انتخاب واحد بردارند.

بجز موارد ذکر شده، معافیت تحصیلی که به دانشجوهای پسر دوره پاره وقت داده میشه نسبت به معافیت تحصیلی دانشجوهای دوره تمام وقت طولانی تره. دانشجوی دوره پاره وقت تا ۸ سال مجاز هست که دانشجو بمونه و فارغ التحصیل نشه و یا اگر از دانشگاه اخراج نشده باشه میتونه فعلا از معافیت تحصیلی استفاده کنه. ضمنا شهریه دوره پاره وقت و تمام وقت فرقی با هم نداره مگر اینکه خود دانشجوی دوره پاره وقت به اختیار خودش تعداد واحد کمتری هر ترم برداره که در این صورت شهریه متغیر ترم کمتر خواهد بود.

رشته های بدون کنکور کدام واحد دانشگاه آزاد را انتخاب کنیم

مشاوره رشته های بدون کنکور :

محرومیت از کنکور، انصراف و مسائل نظام وظیفه مربوط به رشته های بدون کنکور

خیلی از آقایان داوطلب کنکور ترجیح میدن برای به عقب انداختن خدمت سربازی، در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد ثبت نام کنن و بتونن در کنکور سراسری سال آینده شرکت کنن. حتما اطلاع دارید که فقط دانشجویان دوره روزانه برای شرکت در کنکور سراسری باید تا ۲۰ بهمن ماه از دانشگاه انصراف بدن. بنابرین کسانی که دانشجوی رشته های بدون آزمون یا با آزمون دانشگاه آزاد هستن میتونن فعلا بدون انصراف از دانشگاه در کنکور سراسری شرکت کنن و در صورت قبولی نهایی، از دانشگاه آزاد انصراف بدن. البته برای انصراف مقداری هم باید هزینه به دانشگاه پرداخت کنن. برای اطلاع از سایر شرایط لازم جهت ثبت نام با مشاوران برتران 9099072840 در ارتباط باشید.

توجه داشته باشید که اگر آقا هستید و کارت پایان خدمت یا معافیت دائم از خدمت سربازی ندارید، فقط یک بار حق انصراف از دانشگاه دارید و در صورتی که یک بار قبلا، به عنوان مثال، از دوره کارشناسی انصراف داده باشید و الان مشغول به تحصیل در یک رشته یا دانشگاه دیگه در همون مقطع کارشناسی باشید، دیگه حق انصراف ندارید و در صورت انصراف یا اخراج از دانشگاه باید برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنید.

تماس با کارشناسان 9099072840

تماس با تلفن ثابت 9099072840