قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
مشاوره رشته تربیت بدنی
مشاوره رشته تربیت بدنی
ژوئن 27, 2019
مشاوره مدارس
مشاوره مدارس
جولای 4, 2019

مشاوره رشته ادبیات نمایشی

مشاوره رشته ادبیات نمایشی

مشاوره رشته ادبیات نمایشی

مشاوره رشته ادبیات نمایشی :

در مشاوره رشته ادبیات نمایشی تئاتر، کهن ترین و آئینی ترین هنرهای زیبا است که در قرن پنجم پیش از میلاد در یونان تثبیت شده است. رشته ی نمايش يكي از رشته هاي مهم هنري در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي جهان و از محبوب ترین و پر مخاطب ترین رشته ها است. اين رشته در مقطع كارشناسي در ایران، داراي پنج گرايش ادبيات نمايشي، كارگرداني، بازيگری، دکور و صحنه آرايي و نمايش عروسكي است.
ادبیات نمایشی ازگرایش های اصلی و پایه ای هنرهای نمایشی است که ارتباط مستقیم با ادبیات و فلسفه دارد از این رو یکی از پیچیده ترین رشته های هنری دانشگاهی محسوب می شود. دانشجویان این رشته در طول دوران تحصیل از طریق بررسی اصول و فنون و شیوه های نگارش متون دراماتیک، شناخت کاربردی سبک های ادبی وهنری، با ممارست در تجزیه و تحلیل عناصر نوشتاری و اجرایی به طور خاص قابلیت نویسندگی نمایشنامه و نقد نمایش و به طور عام، توانایی نویسندگی ژانرهای مختلف ادبی را کسب خواهند کرد. با توجه به پشتوانه ی غنی ادبیات فارسی و تمدن باستانی ایران، ادبیات نمایشی علاوه بر ارتقاء هنرهای نمایشی و اجرایی می تواند در تمامی عرصه های علوم انسانی مؤثر باشد.
هدف رشته ی ادبیات نمایشی تربیت نویسندگانی است که مهارت نوشتن انواع متون نمایشی و ادبی را داشته و در نقد و بررسی و پژوهش نیز توانمند باشند. حوزه های کاری آن ها، تئاتر، سینما، رادیو و تلویزیون خواهد بود و موفقیت دانش آموختگان این رشته، علاوه بر استعداد، به تسلط آن ها بر زبان و ادبیات فارسی، توانایی زبان ورزی و داشتن ذهن و زبانی پویا، خلاق و مبدع بستگی خواهد داشت.

برای اطلاع از زمان ثبت نام و اطلاع کامل تر از رشته های دانشگاهی با مشاوران برتران با شماره 9099072840 یا 02170705084 در ارتباط باشید.

مشاوره رشته ادبیات:

مشاوره رشته ادبیات نمایشی از بخش های اصلی و پایه ای هنرهای نمایشی می باشد. رشته ادبیات نمایشی ضمن پرداختن به سنت ها و تاریخ ادبیات نمایشی در ایران و جهان، به اصول و فنون و شیوه های نگارش متون دراماتیک هم می پردازد. ادبیات نمایشی واسطه ادبیات و صحنه نمایش است و رویکردی ادبی- نمایشی دارد. با توجه به ادبیات غنی فارسی، رشته ادبیات نمایشی می تواند رشد بسیار خوبی در کشور ما داشته باشد.

هدف رشته ادبیات نمایشی تربیت متخصصانی است که توانایی نگارش انواع متون نمایشی در حوزه فرهنگ فارسی را داشته و در حوزه نقد و بررسی و پژوهش نیز توانمند باشند.

داوطلبان رشته ادبیات نمایشی باید به ادبیات فارسی تسلط و ذهنی پویا، مبتکر و خلاق داشته باشند. لازم به ذکر است که رشته ادبیات نمایشی به صورت نیمه متمرکز دانشجو می پذیرد.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحد ها، دانشگاه های دارای رشته ادبیات نمایشی، معرفی رشته های ارشد ادبیات نمایشی(به منظور ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی) و معرفی فرصت شغلی و بازارکار این رشته ارایه می شود.

سرفصل دروس ادبیات نمایشی و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : ۱۴۱ واحد
دروس عمومی : ۲۲ واحد
دروس پایه : ۲۲ واحد
دروس اصلی : ۱۹ واحد
دروس تخصصی : ۷۴ واحد
دروس اختیاری : ۴ واحد از دروس تخصصی سایر رشته های مجموعه هنرهای نمایشی

برای اطلاع از زمان ثبت نام و اطلاع کامل تر از رشته های دانشگاهی با مشاوران برتران با شماره 9099072840 یا 02170705084 در ارتباط باشید.

تماس با تلفن ثابت 9099072840