قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس

رشته حسابداری و بازار شغلی

دانشگاه علمی کاربردی
ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی
ژانویه 22, 2018
راهکارهای ارزشمند قبولی در کنکور
راهکارهای ارزشمند برای قبولی در کنکور سراسری
مارس 27, 2018

رشته حسابداری و بازار شغلی

همه چیز درباره رشته حسابداری و بازار شغلی

حسابداری را می توان فرآیند شناسایی،اندازه گیری،گردآوری،تهیه،تفسیر و انتقال آن گروه از اطلاعات مالی و سایر اطلاعات کمی تعریف کرد اما تفاوت حسابداری مالی و حسابداری صنعتی در حسابداری مالی یک سری اطلاعات مالی است که در قالب گزارشات حسابداری به استفاده کنندگان ارایه می گردد .

۱. ترازنامه

ترازنامه یک گزارش جاری است که اطلاعات مربوط به منابع یک سازمان را در یک زمان تعیین‌شده مشخص می‌کند. داده‌هایی که در این صورت مالی ذکر می‌شود برای مثال شامل دارایی نقدی شرکت در بانک، بدهی‌های شرکت به بستانکاران و ارزش دارایی‌های شرکت است.

۲. صورت حساب درآمد

صورت حساب درآمد که به آن صورت حساب سود و زیان یا صورت حساب عملیات نیز گفته می‌شود گزارشی است که جریانات درآمدی (مقداری که به واسطه‌ی فعالیت‌های کسب‌وکار به دست آمده است) و مخارج (مقداری که برای عملیات صرف شده است) در دوره‌ی زمانی مشخص تعیین می‌کند. این دوره‌ی زمانی معمولا ماهانه، فصلی یا سالانه است.

۳. صورت حساب وجوه نقد

همان‌طور که از اسم آن بر می‌آید صورت حساب وجوه نقد جزو گزارش‌های جاری است که جریانات وجوه نقد را در شرکت در بازه‌ی زمانی معینی شرح می‌دهد.

تمام هدف حسابداری فراهم کردن اطلاعاتی مفید برای گروه‌هایی است که برای گرفتن تصمیم درباره‌ی شرکت و عملکردش به آن اطلاعات علاقه‌مند هستند.این اطلاعات را مدیران، سهامداران سازمان، بانک‌ها، بستانکاران، دولت، عموم مردم و… استفاده می‌کنند تا درباره‌ی سازمان و عملکرد آن تصمیم بگیرند. سهامداران می‌خواهند ارزش سرمایه‌گذاری خود را بدانند تا برای خرید یا فروش سهم‌شان تصمیم بگیرند. بانک‌ها و بستان‌کاران مایل‌اند بدانند آیا سازمان توانایی بازپرداخت بدهی‌هایش را دارد؟ مدیران می‌خواهند بدانند سازمان‌ آنها در مقایسه با سایر شرکت‌ها چطور عمل کرده است؟ اگر هر سازمان برای ثبت موقعیت مالی سیستم خاص خود را به کار می‌گرفت استخراج این نوع اطلاعات کار بسیار دشواری می‌شد. اطلاعات حسابداری مالی در مورد قوانین پایه‌ای مربوط به نحوه‌ی گزارش‌دهی است و هدف یکپارچگی گزارش‌های مالی را دنبال می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رشته حسابداری و بازار شغلی این رشته می توانید با کارشناسان برتران گروپ در ارتباط باشید پاسخگویی 24 ساعته با شماره تماس : 9099072840

تماس با تلفن ثابت 9099072840