قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس

شرایط تحصیل در کشور المان

مهاجرت به آلمان :

مهاجرت تحصیلی : شرایط تحصیل در کشور المان. یکی از کشورهایی که افراد برای تحصیل انتخاب می کنند کشور آلمان است در ابتدا لازم دانستیم که رسیدن به مهاجرت تحصیلی به آلمان در دو مرحله خلاصه خواهد شد . مرحله اول اخذ پذیرش تحصیلی آلمان است که مدارکی مورد نیاز دانشگاه ها است که بنا به رشته و مقطع متفاوت است ، این مهم است که اشاره کنیم تحصیل در کشور آلمان به صورت رایگان است ، به عبارتی تحصیل در آلمان به علت نظام آموزشی این کشور رایگان است و آلمان در کنار سه کشور دیگر در حال حاضر به دانشجویان بین الملل تحصیلات رایگان ارائه می دهد .

اولین مدرک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در آلمان ، مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به آلمان است ، در مقاطع فوق لیسانس و دکترا امکان اخذ پذیرش تحصیلی به زبان انگلیسی امکان دارد . ولکن بیشتر کرس ها در دانشگاه های مطرح به زبان آلمانی ارائه می شود و این سبب شده است تا متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان با مدرک زبان آلمان شانس بیشتری داشته باشند .

شرایط تحصیل در کشور آلمان هزینه های تحصیل در این کشور به صورت رایگان است . باید دقت بفرمایید که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان نه اینکه هیچ مبلغی را پرداخت نکنند بلکه باید گفت تقریباً شاید مبلغ ترمی ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو باید به دانشگاه برای خدمات تحصیلی و دانشجویی پرداخت شود و این هزینه تحصیل در آلمان به عبارتی در مقایسه تمام کشور هایی اروپایی رایگان است .

در مورد هزینه های زندگی در آلمان باید خاطر نشان کرد که ماهیانه دانشجویان حدود ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو برای زندگی دانشجوی خوب و متوسط هزینه خواهند داشت ولکن این هزینه زندگی بستگی به سبک زندگی متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان خواهد داشت

در زمینه بورسیه تحصیلی در آلمان باید گفت به علت رایگان بودن آموزش تکمیلی در این کشور افرادی که به فکر مهاجرت تحصیلی به آلمان هستند ، تعلق نخواهد گرفت ولکن اینکه هیچ مبلغی به عنوان بورسیه تحصیلی در آلمان به دانشجویان تعلق نگیرد نیست که این بورسیه ها شرایط خاص و فاکتور های خاصی دارد که هزینه های زندگی را هم کاور می کند .

داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه های ایران یکی از مهمترین نکاتی است که مورد سوال بسیاری از مهاجرت تحصیلی به آلمان است ، اینکه مدرک شما از چه دانشگاهی از ایران باشد برای مهاجرت تحصیلی به آلمان بسیار نکته مهم و حائز اهمیتی است ، امروزه دانشگاه های آلمان به دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی کمتر رغبت نشان داده و در بعضی از دانشگاه های این کشور پذیرش می کنند .

در مقطع دکترا متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان باید همراه با یک رزومه فوق العاده عالی از جمله داشتن مقاله بین المللی و کتاب ، مدال های علمی ، داشتن عنوان در مجمع های بین المللی به دانشگاه های مطرح آلمان مدارک ارسال کنند و این موارد قطعاً شانس آنها را برای دانشگاه و رشته مورد نظر بیشتر خواهد کرد .

در کنار رزومه برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع دکترا ، نیاز به انگیزه نامه و معرفی نامه از اساتید از مدارک دیگر است ، لذا در کنار مدرک زبان آیده آل مدارک مذکورد مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به آلمان است .

نکته حائز اهمیت در مهاجرت تحصیلی به آلمان این است که دانشجویان در حین تحصیل از اجازه کار قانونی برخوردار اند و دانشجویان می توانند به کار دانشجویی در این کشور مشغول باشند .

ساعتی تقریباً ۸ تا ۱۲ یورو بسته به کار درآمد داشته باشند و بخشی از هزینه های زندگی خود را پرداخت نماییند .

نکته دیگر امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در آلمان است که متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان می توانند پس از فارغ التحصیل شدن در این کشور اقامت داشته باشند و از مزایایی چون امکان اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع بالاتر و امکان پیدا کردن کار در این کشور و اقدام جهت طرق مختلف قانونی دیگر است .

این بدین معنا است که دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به آلمان به راحتی می تواند پس از تحصیل به فکر تابعیت آلمان باشند .

مقدمات اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

طبق قوانین و مقررات آموزش عالی کشور آلمان هر شخصی با داشتن مدرک دانشگاهی معتبر و یا مدرک تحصیلی معتبر از آموزشگاه های معتبر و قانونی کشور خودش مجاز به ادامه تحصیل در آلمان خواهد بود. با این حال شرایط اختصاصی هر شخص نیز باید بررسی شده و مطابق با قوانین و مقررات پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور باشد.

متقاضی ادامه تحصیل در آلمان نیازمند یک مدرک تحصیلی معتبر و یا مجوز پذیرش از دانشگاه “Hochschul zugangs berechtigung” HZB یا University entrance qualification می باشد. این امر نشان دهنده ی سوابق تحصیلی متقاضی و همچنین صلاحیت علمی او برای ادامه تحصیل در آلمان می باشد.

برای ورود به مقطع لیسانس در کشور آلمان متقاضی می بایست حتما در آزمون ورودی دانشگاه در کشور خودش قبول شده باشد، چنانچه متقاضی چنین مدرکی نداشته باشد می بایست در دوره های آموزش مخصوصی Studienkolleg یا preparatory course که پیش از ورود به دانشگاه برای دانشجویان بین المللی برگزار می گردد شرکت نماید و در این دوره مباحث مقدماتی رشته ی مورد علاقه ی دانشجو برای ادامه تحصیل و نیز مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور آلمان و دروس علمی و زبان آلمانی تدریس می گردد. پس از پایان این دوره،

یک آزمون ارزیابی علمی برگزار می گردد و پس از قبولی در این آزمون، دانشجو می تواند به ادامه تحصیل در دانشگاه بپردازد. این دوره های مقدماتی برای رشته های مختلفی از جمله پزشکی، مهندسی، اقتصاد و … طراحی شده اند و معمولاً یک سال به طول می انجامند.

زبان مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها و موسسات آموزشی آلمان

در دانشگاه های آلمان عموماً به زبان آلمانی تدریس می گردد، بنابراین متقاضی پیش از ورود به این کشور و اخذ پذیرش از دانشگاه می بایست نسبت به یادگیری زبان آلمانی اقدام نماید. تسلط کامل به زبان آلمانی در تمامی رشته ها در مقطع لیسانس اجباری است اما در دوره های تحصیلات تکمیلی، کارشناسی ارشد و دکترا و نیز شرکت در برخی دوره های آموزشی بین المللی تسلط کامل به زبان آلمانی نیاز نیست و بسیاری از رشته ها در این مقاطع به زبان انگلیسی تدریس می گردد. بنابر این پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه باید در خصوص زبان مورد نیاز برای برخی رشته های خاص اطمینان حاصل نمود.

میزان تسلط به زبان آلمانی و تعیین سطح زبان توسط دو نوع آزمون به نام های “DSH”German Language University Entrance Examination for Foreign Applicants یا “TestDaF” (Test of German as a Foreign Language مشخص می گردد.اثبات تمکن مالیمتقاضی تحصیل در آلمان می بایست قادر به تامین هزینه های خود در زمان اقامت و تحصیل در این کشور باشد، برای این منظور حدوداً می بایست مبلغ ۸۷۰۰ یورو برای هزینه های یک سال در حساب فرد باشد متقاضی باید به یکی از صورت های ذیل این موضوع و میزان تمکن و توان مالی و یا حمایت از خود را اثبات نماید:پدر و مادر متقاضی می توانند خود را به عنوان حمایت کننده مالی متقاضی معرفی نموده و صورت حساب بانکی خود و یا اسناد دارایی و درآمد خود را به مقامات صالح ارائه و ارسال نمایند.
شخصی که در آلمان دارای مجوز اقامت دائم یا تابعیت این کشور می باشد می تواند آمادگی خود را برای حمایت مالی از متقاضی اعلام نماید.
متقاضی می تواند مبالغ لازم برای تامین هزینه های مورد نیاز را در یک حساب مشخص بانکی به صورت سپرده نگه داری نماید.
ارائه ی ضمانت نامه بانکی

شرایط تحصیل در کشور آلمان اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاه یا موسسه آموزش عالی در آلمان برای تامین هزینه های دانشگاه و زندگی
باید توجه داشت که موارد مذکور در برخی شرایط متفاوت بوده و پیش از هر گونه اقدام می بایست در ابتدا از سفارت آلمان در کشور متقاضی اطلاعاتی در خصوص چگونگی اثبات توان مالی کسب نمود .بیمه بهداشتی و درمانیبرای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان می بایست . نسبت به بیمه نمودن متقاضی در زمینه بهداشتی و درمانی اقدام نمود، این کشور بیمه های درمانی برخی کشورها مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا،ایسلند، لیختن اشتاین، مراکش، مونتنگرو، نروژ، سوییس، تانزانیا و ترکیه را به رسمیت شناخته و افرادی که از این کشورها به آلمان وارد شده اند، در صورت تحت پوشش بودن بیمه کشور خودشان، نیازی به بیمه مجدد در آلمان ندارند. اما سایر افراد می بایست هر ماه مبلغ ۸۰ یورو به عنوان حق بیمه پرداخت نمایند. این مبلغ تا سن سی سالگی به همین میزان بوده اما پس از رسیدن به این سن به مبلغ ۱۶۰ یورو در ماه افزایش می یابد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

همان گونه که در فوق در خصوص چگونگی اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان توضیح داده شد هم اکنون می بایست در خصوص روند اخذ ویزای تحصیلی آلمان و مدارک مورد نیاز برای این ویزا اطلاعاتی ارائه گردد، برخلاف مدارک مورد نیاز برای دانشگاه ها که در برخی موارد متفاوت و متنوع بوده و بستگی مستقیمی به مقررات داخلی دانشگاه ها دارد، اخذ ویزا امری مشابه و در تمامی موارد یکسان بوده و در بخش تصمیمات دولتی این کشور قرار می گیرید؛ خلاصه ای از مدارک مورد ارائه به سفارت آلمان جهت اخذ ویزای تحصیلی عبارت است از:

گواهی پوشش بیمه های سلامتی و بهداشتی
اثبات تمکن و توان مالی
گواهی فعایت های علمی و سوابق کاری و حرفه ای
گواهی مهارت در زبان آلمانی و یا اثبات اخذ پذیرش در دوره های آموزش زبان آلمانی در آلمان
گواهی قبولی در دانشگاه کشور مبدا
گواهی پذیرش از دانشگاه یا موسسه آموزشی در آلمان

برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد مهاجرت به آلمان با سامانه گروه مشاوره برتران با شماره تماس : 9099072840 در ارتباط باشید .

تماس با تلفن ثابت 9099072840