قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس

شرایط تحصیل در دانمارک

کشور دانمارک از جمله کشورهای آرام و مرفه منطقه اسکاندیناوی به شمار می رود. با توجه به شرایط  مناسب تحصیل در دانمارک و بازار کار بسیار مناسبی که برای رشته هایی نظیر کشاورزی، دامپزشکی و رشته های مشابه آن برای متقاضیان وجود دارد، بیشتر مورد توجه افرادی است که بدنبال یافتن شغل مناسب در کشور های اروپایی هستند.

قابل ذکر است کشور دانمارک برنامه اقامت دائم خود را از طریق اعطای گرین کارت به افراد متخصص می دهد. بنابر دلایل فوق الذکر همواره متقاضیان کار نسبت به متقاضیان تحصیل در این کشور بیشتر بوده است. البته با توجه به این که کشور دانمارک کشور مهاجر پذیری است هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان موفق به اخذ ویزای تحصیلی دانمارک می شوند.

پنج نوع موسسه آموزش عالی در دانمارک وجود دارد:

  • دانشگاه
  • کالج های دانشگاهی: دوره های تخصصی حرفه ای را در زمینه هایی مانند پرستاری، مهندسی و کارهای اجتماعی ارائه می دهند. این کالج ها دارای ارتباطات قوی با کسب و کار و دانشگاه ها هستند.
  • مؤسسات آموزش عالی هنری: مدارس هنری ویژه برای دانشجویان طراحی، موسیقی، معماری و نساجی
  • مدارس آموزش و پرورش: ارائه دوره های تحقیقاتی و تمرینی. این مدارس را می توان در کپنهاگ، ارشوس، فردریکیا و سندببور یافت.
  • آکادمی های کسب و کار

از دانشگاه های برتر کشور دانمارک می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد.

  • دانشگاه آلبورگ
  • دانشگاه SDU
  • دانشگاه آرهوس
  • دانشگاه کپنهاگ

مقاطع قبل دانشگاه

در کشور دانمارک گذراندن دوره مهد کودک بصورت اجباری نیست و دانش آموزان می توانند پس از رسیدن به سن ۶ سالگی در مقطع ابتدایی ثبت نام کنند. دوره ابتدایی در کشور دانمارک ۱۰ سال به طول می انجامد. پس از اتمام دوره ابتدایی دانش آموزان وارد دوره دبیرستان شده و این دوره به مدت ۳ سال می باشد. لازمه ورود به دانشگاه گذراندن ۱۳ سال تحصیلی و گرفتن مدرک دیپلم دبیرستان است.

مقطع کارشناسی

در دانمارک سه نوع مدرک کارشناسی وجود دارد:

  • کارآموزان حرفه ای: در کالج های دانشگاهی تحصیل کرده اند، دوره های کارشناسی حرفه ای به مدت سه یا چهار سال و نیم مطالعه می شوند و برای کمک به ورود به یک حرفه خاص طراحی شده اند.
  • لیسانس های دانشگاهی: این دوره های سه ساله با تمرکز بر یک یا دو موضوع، به شما آموزش علمی را از طریق آموزش مبتنی بر تحقیق برای ورود به بازار کار و یا تحصیل برای یک مدرک کارشناسی ارشد طراحی شده است.
  • آکادمی حرفه (AP): درجه AP تنها در آکادمی های کسب و کار یافت می شود. شما یک مدرک AP را از طریق ترکیبی از یادگیری مبتنی بر نظریه و تمرین کاربردی در پروژه ها و قرار دادن در طول دوره دو ساله خواهید آموخت.

در صورتی که درجه تحصیلی AP را بدست آورید، می توانید آن را به یک لیسانس کامل حرفه ای اضافه کنید، با تحصیل در مقطع فوق لیسانس در یک موضوع مرتبط که بازه زمانی مورد نظر ۱۸ ماه به طول می انجامد.

یکی از مهمترین شرایط تحصیل در دانمارک توجه به این نکته است که تحصیل در مقطع لیسانس در اکثر رشته ها به زبان این کشور یعنی دانمارکی می باشد و دانشجوی متقاضی اخذ پذیرش در مقطع لیسانس کشور دانمارک ملزم به ارائه مدرکی دال بر تسلط بر زبان دانمارکی قبل از ورود به دانشگاه های کشور دانمارک می باشد. طول دوره کارشناسی در این کشور ۴ سال می باشد. دانشجویان با ارائه پایان نامه در انتهای این دوره می توانند این مدرک را زمینه ورود به بازار کار یا تحصیلات عالی کنند.

مقطع کارشناسی ارشد در دانمارک

برای ورود به این مقطع تحصیلی نیازی به امتحان ورودی نمی باشد و فقط با توجه به نمرات دوره قبل و اظهار نظر اساتید امکان پذیر است. بسیاری از رشته های دانشگاهی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می شوند. تعداد زیادی از دانشجویان متقاضی تحصیل در کشور دانمارک با هدف کار در کشورهای اروپایی و به خصوص منطقه اسکاندیناوی (کشور های سوئد، فنلاند و نروژ) و به بهانه تحصیل در دانمارک اقدام به اخذ ویزای تحصیلی دانمارک می نمایند تا با اتمام دوره کارشناسی خود در دانشگاه های کشور دانمارک، شانس خود را از یکسو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و از سوی دیگر برای یافتن یک فرصت شغل ممتاز در رقابت با سایر متقاضیان افزایش می دهند.

مقطع دکترا

کشور دانمارک همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره دکترا در این کشور فراهم آورده است. بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور دانمارک به ۲ صورت تحصیل با بورسیه و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد.

تحصیل در شرایطی که دانشجو مستلزم پرداخت هزینه در دانشگاه های کشور دانمارک می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس کشور دانمارک است ولیکن در این مطلب شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه اخذ بورسیه تحصیلی می پردازیم. با توجه به این نکته که کشور دانمارک برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه تقریبا ۲  هزار دلار را مدنظر قرار می دهند. بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع دکترا در کشور دانمارک به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

شرایط تحصیل در دانمارک با بورسیه

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor)
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

حق کار و هزینه های تحصیل در دانمارک

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های کشور دانمارک ملزم به پرداخت هزینه می باشند. ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در دانمارک را داشته باشد قبل از مهاجرت به این کشور برای مراجعه به سفارت باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی نشان دهد که مبلغ آن معادل هزینه یکسال زندگی و تحصیل است.

برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان مجموعه با شماره 9099072840 در ارتباط باشید.

تماس با تلفن ثابت 9099072840